15 juni 2004

Publiceret: 16-06-2004 00:01

Efter en god nats søvn, uden afbrydelser (næsten som en film på TV2), vågnede vi alle kl. 06.30, nogen mere friske end andre! Efter den obligatoriske halve time under mors og fars dyner, gik Morten i bad og Rikke gik ned efter morgenbrød, ved "vores" lokale morgen-bolle-dame på hjørnet. Christina og Maria fik i dag selv lov til at spise morgenmad, uden vores hjælp, hvilket var meget sjovt (for Christina og Maria). Vi havde dagen i forvejen fået at vide af Ricci at hun ville ringe til os mellem 09.00 og 09.30 for at fortæller os hvornår vi skulle møde på "Migracion" (paskontoret). Så vi mente selv vi var i rigtig god tid! Efter morgenmaden gik Rikke i bad og Morten nussede færdigt i køkkenet. Kl. 08.40 ringede telefonen, - det var Ricci: Kan I være på Migarcion kl. 09.00??? - Øh yes of course! (en lille hvid løgn har aldrig skdet nogen!). Morten råbte til Rikke på badet at nu var det NU, - og skyndte sig derefter at klæde pigerne på, vi skulle dog lige omrking pitten med Chrsitina for et bleskift (med meget stort!!!). Derefter drønede vi ned ad trapperne og ud på gaden hvor der holdt en taxi og ventede på os. Klokken var nu 08.48 (prøv lige at gøre det efter derhjemme!!). Godt nok havde pigerne været renere og håret havde siddet pænere i løbet af de sidste dage end her til morgen, - men vi nåede det. Klokken 09.05 stod vi udenfor Migracion og VENTEDE på Ricci (yes - vi slog hende på målstregen!). Vi havde vore bange anelser om endnu et hekstisk møde med de Bolivianske myndigheder, - men denne anelse blev gjort til skamme. Paskontoret var et pænt stort lokale med skilte for hvor man skulle stille sig i kø for det ene og det andet, - ja man kan faktisk sige at det så organiseret ud! Ricci bad os vente mens hun gik til den første skranke og fik ordnet de første papiere. Derefter blev MANDEN i huset kaldt fem for at skrive under på nogle erklæringer om Christina og Maria, - Rikkes underskrift var åbenbart ligegyldig! Rikke, Christina og Maria charmerede imens samtlige i lokalet og rendte frem og tilbage med kiks i munden (ja altså ikke Rikke). Der var en fantastisk akustik i lokalet, hvilket Maria og Christina prøvede af flere gange!!! Men det er nu også svært at være to år og få besked på at du skal sidde stille og tie stille i over en time, - der var heller ikke nogen der tyssede på dem.

Så skulle pigerne fotograferes til passet og derefter have plantet tommelfingeren i endnu en gang sværte! Det morede dem stadig lige meget. Det var faktisk det! Vi fik at vide at vi kunne hente passene i morgen kl. 12.00 ved skranke syv! Ricci mente dog at vi burde vente til kl. 13.00, for en sikkerhedsskyld. Derefter fløj Ricci ud af døren, for hun skulle lige til lufthavnen med et andet dansk par og derefter i retten og ...

Vi tog en taxi til Plaza Avaroa, lettet over at det ikke var et marathon ala gårsdagens. Her satte vi os på en kantsten og fik et par kiks. Maria og Christina løb rundt på pladsen og legede og de tog faktisk nogle lange udflugter alene!! Men bare rolig vi havde hele tiden øjnene på dem, og det er da rart at de ikke hænger i skørterne længere! Derefter købte vi lidt ind, tog en taxi hjem, fik lidt mad og lagde pigerne i seng! I dag var de virkelig trætte, det blev til over 2 timers middagslur, inden Maria selv kravlede ud af tremmesengen og kom ind til os i stuen, - dygtig pige! - måske vi har en kommende bananplukker i familien.

Da begge piger var opstået fra de evige jagtmarker, gik den vilde leg i stuen på det nyindkøbte Bolivia-skind-tæppe. Rikke og Morten lå nederst og Christina og Maria skiftedes til at pøle hen over os. Vi legede godt 2 timer og besluttede os derefter for at tage en sidste gang på marked for at købe de sidste overraskelser! Vi spiste på den samme restaurant som i torsdags, - "Angelocolonial". En god middag som helt tog pippet fra Maria (bemærk det er første gang vi har set Maria træt og uden appetit mens der stadig var mad på bordet!!). Nå men vi tog lige omkring et par boder for at købe en trøje til Rikke inden vi kørte hjem. Under hele turen hjem "klappede vi kage" for at holder pigerne vågne, så de var rigtig trætte til natten, - og det lykkedes. De var dog ikke mere trætte end at de lige havde kræfter til at lege lidt i badekaret. Nu sover de sødeligt og forældrene kan igen nyde et glas rødvin inden sengetid.

Vi er nu meget spændte på at høre fra FDM Travel vedr. vores hjemrejsedag. Vi har bedt dem om at lave den om til lørdag den 19. juni. Hvis dette kan lade sig gøre burde vi ankomme til Billund søndag aften kl. 21.10!! Ja det er jo bare en lille oplysning for de få der har tænkt sig at køre den laaaaange vej til Billund!! Vi glæder os til at se jer alle En lille rettelse til ovenstaaende!!! Vi har netop modtaget en mail fra FDM Travel med flg besked: Der er venteliste for baade den 19. juni og den 23. juni, - saa derfor er det endnu for tidligt at sige hvornaar vi kommer hjem!

GODNAT fra La Paz

Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System